Voici les éléments 1 - 10 sur 23
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Une culture scolaire du juste/faux et le cas particulier du "je sais pas" en classe enfantine (1-2 HarmoS)

2016-6, Lamas-Breux, Stéphanie

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Quel espace pour l’agentivité à l’école? Entre jeux sociaux et jeux cognitifs, que se passe-t-il à l’école, au sein d’une classe?

2015-5-5, Lamas-Breux, Stéphanie

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Objects' influence on knowledge-oriented argumentation in children: An exploratory study

2014-11-6, Mehmeti, Teuta, Miserez-Caperos, Céline, Lamas-Breux, Stéphanie

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Children’s cognitive argumentations: the construction of argumentative sub-discussions

2013-9-4, Miserez-Caperos, Céline, Lamas-Breux, Stéphanie, Perret-Clermont, Anne-Nelly

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

Review of M. Kontopodis, C. Wulf & B. Fichtner (Eds.) (2011). Children, Development and Education. Cultural, Historical, Anthropological Perspectives. Dordrecht: Springer

2015-9-1, Lamas-Breux, Stéphanie

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

Knowledge-oriented argumentation in children

2015, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Arcidiacono, Francesco, Lamas-Breux, Stéphanie, Greco, Sara, Miserez-Caperos, Céline

This paper analyzes children’s argumentative discussions centered on the resolution of cognitive tasks, starting from the hypothesis that children’s interventions are more complex and complete than usually described in psychological research on argumentation skills. Our results can be viewed as a possibility to reconsider the usual school situations in which children’s argumentative skills are assessed in order to better understand the social, relational and emotional conditions that support argumentation in children.

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Dialogical self theory to study gender in learning situations

2014-8-19, Lamas-Breux, Stéphanie

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

“I am a student and I have a task to solve”. A dialogical approach to misunderstandings in classroom situations

2015-6-30, Lamas-Breux, Stéphanie

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

The role of accessories in the "staging" of Piagetian interviews

2014-11-26, Lamas-Breux, Stéphanie, Mehmeti, Teuta, Iannaccone, Antonio, Perret-Clermont, Anne-Nelly

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

Children and knowledge-oriented argumentation. Some notes for future research

2014, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Lamas-Breux, Stéphanie, Greco, Sara, Miserez-Caperos, Céline