Options
Lamas-Breux, Stéphanie
Nom
Lamas-Breux, Stéphanie
Affiliation principale
Fonction
Ancien.ne collaborateur.trice
Identifiants
Résultat de la recherche
Voici les éléments 1 - 10 sur 19
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement
Une culture scolaire du juste/faux et le cas particulier du "je sais pas" en classe enfantine (1-2 HarmoS)
2016-6, Lamas-Breux, Stéphanie
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement
The role of accessories in the "staging" of Piagetian interviews
2014-11-26, Lamas-Breux, Stéphanie, Mehmeti, Teuta, Iannaccone, Antonio, Perret-Clermont, Anne-Nelly
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement
Children’s cognitive argumentations: the construction of argumentative sub-discussions
2013-9-4, Miserez-Caperos, Céline, Lamas-Breux, Stéphanie, Perret-Clermont, Anne-Nelly
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement
The dynamics of children’s thinking: heteronomy and autonomy at the same time. An example from a Piagetian interview
2013-6-8, Lamas-Breux, Stéphanie, Miserez-Caperos, Céline, Perret-Clermont, Anne-Nelly
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement
“I am a student and I have a task to solve”. A dialogical approach to misunderstandings in classroom situations
2015-6-30, Lamas-Breux, Stéphanie
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement
Objects' influence on knowledge-oriented argumentation in children: An exploratory study
2014-11-6, Mehmeti, Teuta, Miserez-Caperos, Céline, Lamas-Breux, Stéphanie
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement
Self and other in Piagetian interviews
2013-8-27, Lamas-Breux, Stéphanie, Perret-Clermont, Anne-Nelly
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement
Quel espace pour l’agentivité à l’école? Entre jeux sociaux et jeux cognitifs, que se passe-t-il à l’école, au sein d’une classe?
2015-5-5, Lamas-Breux, Stéphanie
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement
Dialogical self theory to study gender in learning situations
2014-8-19, Lamas-Breux, Stéphanie
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement
“Predicting, testing and observing”: a research method to advance teacher education and the understanding of teaching-learning process
2013-8-13, Lamas-Breux, Stéphanie, Giglio, Marcelo, Perret-Clermont, Anne-Nelly