Voici les éléments 1 - 10 sur 16
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Adult-children interactions in quasi-experimental situations: When misunderstandings emerge in the discussion

2015-6-29, Miserez-Caperos, Céline

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

The dynamics of children’s thinking: heteronomy and autonomy at the same time. An example from a Piagetian interview

2013-6-8, Lamas-Breux, Stéphanie, Miserez-Caperos, Céline, Perret-Clermont, Anne-Nelly

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Argumentative analysis of children-adult interactions

2011-12, Miserez-Caperos, Céline

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Argumentative discussion in the Piagetian interview: the importance of the adult’s role

2011-2-13, Miserez-Caperos, Céline

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Objects' influence on knowledge-oriented argumentation in children: An exploratory study

2014-11-6, Mehmeti, Teuta, Miserez-Caperos, Céline, Lamas-Breux, Stéphanie

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Can I make my point?

2012-8-30, Lamas-Breux, Stéphanie, Miserez-Caperos, Céline, Perret-Clermont, Anne-Nelly

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Why should I argue?

2011-9-8, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Miserez-Caperos, Céline, Lamas-Breux, Stéphanie

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Children’s cognitive argumentations: the construction of argumentative sub-discussions

2013-9-4, Miserez-Caperos, Céline, Lamas-Breux, Stéphanie, Perret-Clermont, Anne-Nelly

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Les jeunes enfants en interaction: la représentation sociale du genre comme facteur d’asymétrie

2012-7-4, Miserez-Caperos, Céline, Lamas-Breux, Stéphanie, Zapiti, Anna, Psaltis, Charis, Perret-Clermont, Anne-Nelly

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Le développement de l’argumentation chez les enfants

2011-3, Miserez-Caperos, Céline, Lamas-Breux, Stéphanie