Options
Miserez-Caperos, Céline
Nom
Miserez-Caperos, Céline
Affiliation principale
Fonction
Ancien.ne collaborateur.trice
Identifiants
Résultat de la recherche
Voici les éléments 1 - 10 sur 11
- PublicationAccès libreKnowledge-oriented argumentation in childrenThis paper analyzes children’s argumentative discussions centered on the resolution of cognitive tasks, starting from the hypothesis that children’s interventions are more complex and complete than usually described in psychological research on argumentation skills. Our results can be viewed as a possibility to reconsider the usual school situations in which children’s argumentative skills are assessed in order to better understand the social, relational and emotional conditions that support argumentation in children.
- PublicationMétadonnées seulement
- PublicationMétadonnées seulement
- PublicationMétadonnées seulement
- PublicationAccès libre
- PublicationMétadonnées seulement
- PublicationMétadonnées seulementLes jeunes enfants en interaction: la représentation sociale du genre comme facteur d’asymétrie(2012-7-4)
; ; ;Zapiti, Anna ;Psaltis, Charis - PublicationMétadonnées seulement
- PublicationMétadonnées seulement