Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
  1. Accueil
  2. Université de Neuchâtel
  3. Publications
  4. How inclusivity can help develop machine translation (MT) literacy and autonomy
 
  • Details
Options
Vignette d'image

How inclusivity can help develop machine translation (MT) literacy and autonomy

Auteur(s)
Cotelli Kureth, Sara 
Institut de langue et civilisation françaises 
Noghrechi, Hasti 
Institut de langue et civilisation françaises 
Date de parution
2023
In
Instructed Second Language Acquisition
Vol.
7
No
2
De la page
268
A la page
280
Revu par les pairs
true
Mots-clés
  • enseignement/apprentissage des langues
  • inclusivité
  • littéracie digitale
  • traduction automatique
  • enseignement/apprenti...

  • inclusivité

  • littéracie digitale

  • traduction automatiqu...

Résumé
This article reports on the innovative design of an autonomy workshop that allowed us to accommodate the very diverse social and learning background of our students. We based the inclusive strategies on the Universal Design for Instruction (UDI) (Scott and Edwards 2018) and specifically worked on the choice of tools, the task creation process and the method of instruction. This design also help foster learners’ autonomy and their digital literacy, alongside most traditional language-related goals.
Identifiants
https://libra.unine.ch/handle/123456789/32196
_
https://doi.org/10.1558/isla.25503
Autre version
https://journal.equinoxpub.com/ISLA/index
Type de publication
journal article
Dossier(s) à télécharger
 main article: ISLA-peer-reviewed-final version.pdf (564.42 KB)
google-scholar
Présentation du portailGuide d'utilisationStratégie Open AccessDirective Open Access La recherche à l'UniNE Open Access ORCIDNouveautés

Service information scientifique & bibliothèques
Rue Emile-Argand 11
2000 Neuchâtel
contact.libra@unine.ch

Propulsé par DSpace, DSpace-CRIS & 4Science | v2022.02.00