Voici les éléments 1 - 10 sur 83
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

Hommage à Willem Doise

2023-1-13, Perret-Clermont, Anne-Nelly

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

The significance of the adversative connectives aber, mais, ma (‘but’) as indicators in young children’s argumentation

2018-2-7, Rocci, Andrea, Greco, Sara, Schär, Rebecca, Convertini, Josephine, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Iannaccone, Antonio

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Analysing implicit premises within children’s argumentative inferences

2017-6-21, Greco, Sara, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Iannaccone, Antonio, Rocci, Andrea, Convertini, Josephine, Schär, Rebecca

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Multiplicity of cognitive demands in a PISA item

2016-8-30, Mehmeti, Teuta, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Iannaccone, Antonio

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

Apprentissages et prises de conscience dans le travail collaboratif. Contribution à la table ronde

2021-9-22, Perret-Clermont, Anne-Nelly

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Children’s minds at work in argumentative activity

2017-9-1, Convertini, Josephine, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Iannaccone, Antonio

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Use of objects in children’s reasoning in cognitive tasks

2017-6-9, Mehmeti, Teuta, Convertini, Josephine, Iannaccone, Antonio, Perret-Clermont, Anne-Nelly

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

Micro-analyses of students’ productions in physics reveal misunderstandings not misconceptions

2021-8-27, Kohler, Alaric, Perret-Clermont, Anne-Nelly

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Construire sa place dans une activité collective entre enfants

2017-6-28, Convertini, Josephine, Gfeller, Fabienne, Iannaccone, Antonio, Perret-Clermont, Anne-Nelly

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Teacher Education Master thesis: An opportunity to bridge practice and research?

2017-5-19, Kohler, Alaric, Chabloz, Bernard, Perret-Clermont, Anne-Nelly