Options
Giglio, Marcelo
Nom
Giglio, Marcelo
Affiliation principale
Fonction
Ancien.ne collaborateur.trice
Identifiants
Résultat de la recherche
Voici les éléments 1 - 10 sur 14
- PublicationAccès libre
- PublicationAccès libre
- PublicationAccès libreCreative Collaboration in TeachingCreative Collaboration in Teaching focuses on the question of how best to facilitate creative collaboration among students in the classroom setting—with a focus on music composition and from the perspective of social-cultural psychology. This book is comprehensive, cutting-edge and scholarly in its approach. Marcelo Giglio's attention to music and creativity is detailed enough to satisfy any researcher, educator or teacher educator; but at the same time, his research approach, classroom observations and overriding recommendations can be easily applied to a wide range of subject areas. Giglio combines a rigorous review of the relevant literatures on creativity and social interactions with the reporting and analysis of his own original data across the world, and then goes on to support this important work with detailed descriptions of classroom episodes—student-to-student and teacher-to-student interactions. By combining these three elements, this book offers socio-creative and pedagogical models for education in practice as well as teacher education and research.
- PublicationAccès libreIntégration des enfants en situation de handicap et réforme éducative : quelques perceptions des formateurs et des enseignants(Montréal: Éditions Nouvelles, 2015)
; ; ;Matthey, Marie-Paule ;Riat, Christine ;Kalubi, Jean-ClaudeGremion, Lise - PublicationAccès libreCuando la colaboración creativa cambia la forma de enseñarExhaustivo y renovador trabajo de investigación, desde la perspectiva de la psicología sociocultural, llevado a cabo en Suiza, Argentina, Canadá y Brasil, que ofrece herramientas pedagógicas a los docentes para fomentar la creatividad en su alumnado a través de una metodología colaborativa en la que la producción musical está intrínsecamente relacionada con el aprendizaje. Giglio propone prácticas y secuencias didácticas adaptadas a contextos reales donde la observación y los diálogos son aspectos fundamentales en un juego de interacciones entre profesorado y estudiantes, protagonistas todos de la acción educativa. ISBN: 978-84-8102-666-5
- PublicationAccès libre
- PublicationAccès libreEntre innovations et réformes éducatives dans la formation des enseignantsComment les innovations et les réformes éducatives sont-elles vécues au sein de la communauté enseignante ? Comment les enseignants s’adaptent-ils à ces changements ? Quelle est la perception des enseignants et des formateurs d’enseignants en ce qui concerne le changement de curricula scolaires ? Quelles sont les pistes pour l’enseignement et la formation d’enseignants ? Par des résultats de recherche ou des analyses de pratiques, cet ouvrage propose un large éventail de réalités d’adaptation aux innovations et aux réformes dans différents contextes de formation : Argentine, Canada, Espagne, France, Luxembourg et Suisse.