Voici les éléments 1 - 10 sur 52
Vignette d'image
Publication
Accès libre

Creating a new object in classroom: a pedagogical design for innovation and observation

2024, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Giglio, Marcelo, Arcidiacono, Francesco

Vignette d'image
Publication
Accès libre

Le rôle des enseignant.e.s dans la perception de la diversité culturelle par les élèves

2020, Melfi, Giuseppe, Arcidiacono, Francesco, Miserez-Caperos, Céline, Bergamaschi, Alessandro, Blaya, Catherine

Vignette d'image
Publication
Accès libre

Provoking Social Changes in a Family-School Space of Activity

2019-5-2, Cattaruzza, Elisa, Iannaccone, Antonio, Arcidiacono, Francesco

Vignette d'image
Publication
Accès libre

Interpersonal Argumentation in Educational and Professional Contexts

2017, Arcidiacono, Francesco, Bova, Antonio

Vignette d'image
Publication
Accès libre

The role of private and institutional support to favor work-family integration in pre-service and in-service teachers: self-related vs. context-related arguments

2022-12-15, Arcidiacono, Francesco, Bova, Antonio, Ben Uri, Ina, Melfi, Giuseppe

Vignette d'image
Publication
Accès libre

Le focus group comme innovation pour le soutien du stage en emploi

2020, Melfi, Giuseppe, Arcidiacono, Francesco, Iannaccone, Antonio, Gremion, François

Vignette d'image
Publication
Accès libre

“If I Would Have Known…” Work-Family Conflict and Facilitation Attitudes among Teachers in Israel and Switzerland

2018-9-4, Melfi, Giuseppe, Arcidiacono, Francesco, Ben Uri, Ina, Bova, Antonio

Vignette d'image
Publication
Accès libre

Work-family conflict and facilitation among teachers in Israel and Switzerland

2022, Melfi, Giuseppe, Arcidiacono, Francesco, Ben Uri, Ina, Bova, Antonio

Vignette d'image
Publication
Accès libre

Is the teaching profession really good for work-family integration? Swiss and Israeli pre-service teachers' perceptions

2019-6-24, Melfi, Giuseppe, Arcidiacono, Francesco, Ben Uri, Ina, Bova, Antonio

Vignette d'image
Publication
Restriction temporaire

Le développement identitaire des enseignants débutants par le partage verbal de pratiques professionnelles

2018, Iannaccone, Antonio, Arcidiacono, Francesco, Padiglia, Sheila, Pirchio, Sabina, Melfi, Giuseppe