Voici les éléments 1 - 10 sur 63
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

Some problems in elementary number theory and modular forms

1998, Melfi, Giuseppe

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

On twin practical numbers

2002, Melfi, Giuseppe

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Restriction temporaire

Alcune notevoli identità per le somme dei divisori di certi numeri

1995, Melfi, Giuseppe

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Entre adhésion aux réformes et impact sur les pratiques d'enseignement

2011-6-20, Melfi, Giuseppe, Giglio, Marcelo, Wentzel, B., Riat, Christine

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

On simultaneous binary expansion of n and n^2

2005, Melfi, Giuseppe

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Distributions aléatoires de points sur des surfaces

2006-6, Melfi, Giuseppe

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

Étude sociodémographique sur la profession enseignante dans l’espace BEJUNE 2019

2020, Melfi, Giuseppe, Miserez-Caperos, Céline, González-Martínez, Ester

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

Alcuni problemi di teoria elementare dei numeri e forme modulari

1999, Melfi, Giuseppe

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Creativity, collaboration, communication and reflection on new curriculum: changes and points of view of teacher educators

2014-11-25, Giglio, Marcelo, Melfi, Giuseppe

We studied the implications of the introduction of a new curriculum in Western Switzerland public schools in 2011. We analyze the degree of difficulty of teacher trainers with the main propositions of the Plan d’Etude Romand (PER) that is at present the new curriculum in French speaking part of Switzerland (West). We compare the degree of difficulties of teacher trainers, measured by means of a Likert scale, for a series of components, requirements and aspects of the PER. Furthermore, we consider three groups of teacher trainers, depending on their main function as professionals of education, and we found the degrees of difficulties depend on the characteristics and the profile of trainers.

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Perception des enseignants et formateurs des enseignants en temps de réforme

2011-5-19, Giglio, Marcelo, Matthey, Marie-Paule, Melfi, Giuseppe, Onillon, Sandrine