Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
  1. Accueil
  2. Université de Neuchâtel
  3. Publications
  4. Affective Social Learning serves as a quick and flexible complement to TTOM
 
  • Details
Options
Vignette d'image

Affective Social Learning serves as a quick and flexible complement to TTOM

Auteur(s)
Clément, Fabrice 
Institut des sciences du langage et de la communication 
Dukes, Daniel 
Institut des sciences du langage et de la communication 
Date de parution
2020-5-28
In
Behavioral and Brain Sciences
No
28
De la page
99
A la page
100
Revu par les pairs
1
Mots-clés
  • affective science
  • social learning
  • theory of mind
  • emotions
  • affective science

  • social learning

  • theory of mind

  • emotions

Résumé
Although we applaud the general aims of the target article, we argue that Affective Social Learning completes TTOM by pointing out how emotions can provide another route to acquiring culture, a route which may be quicker, more flexible, and even closer to an axiological definition of culture (less about what is, and more about what should be) than TTOM itself.
Identifiants
https://libra.unine.ch/handle/123456789/29684
Type de publication
journal article
Dossier(s) à télécharger
 main article: 2021-11-24_1029_1892.pdf (125.9 KB)
google-scholar
Présentation du portailGuide d'utilisationStratégie Open AccessDirective Open Access La recherche à l'UniNE Open Access ORCIDNouveautés

Service information scientifique & bibliothèques
Rue Emile-Argand 11
2000 Neuchâtel
contact.libra@unine.ch

Propulsé par DSpace, DSpace-CRIS & 4Science | v2022.02.00