Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
  1. Accueil
  2. Université de Neuchâtel
  3. Publications
  4. Stratégies d'étayage avec des enfants dysphasiques: sont-elles spécifiques?
 
  • Details
Options
Vignette d'image

Stratégies d'étayage avec des enfants dysphasiques: sont-elles spécifiques?

Auteur(s)
Weck, Geneviève de
Date de parution
1998
In
Revue Tranel (Travaux neuchâtelois de linguistique), Institut des Sciences du langage et de la communication, Université de Neuchâtel, 1998/29//13-28
Résumé
Child-adult dialogues hold a major position within an interactionist approach of linguistic capacities regarding the appropriation of different linguistic behaviors because of the scaffolding provided by the adults. Concerning children with langage impairments the following question arises: do such interventions have a certain specificity? More precisely, after reviewing the different forms of scaffolding and their variations in children with and without language impairments, we present some of our own research. After having defined different scaffolding strategies, we shall precise their forms and fucntions as well as the way they are articulated at different levels of discourse practice. Some examples will illustrate the commonalties and differences observed as a function of the presence/absence of language impairment in pre-schoolers.
URI
https://libra.unine.ch/handle/123456789/13118
Autre version
http://www2.unine.ch/cla/page24775.html
Type de publication
Resource Types::text::journal::journal article
Dossier(s) à télécharger
 main article: de_Weck_13-28.pdf (203.14 KB)
google-scholar
Présentation du portailGuide d'utilisationStratégie Open AccessDirective Open Access La recherche à l'UniNE Open Access ORCID

Adresse:
UniNE, Service information scientifique & bibliothèques
Rue Emile-Argand 11
2000 Neuchâtel

Construit avec Logiciel DSpace-CRIS Maintenu et optimiser par 4Sciences

  • Paramètres des témoins de connexion
  • Politique de protection de la vie privée
  • Licence de l'utilisateur final