Voici les éléments 1 - 6 sur 6
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Leçons apprises dans un dispositif d'accompagnement de stagiaires en logopédie

2011-3, Bugnon, Alexandra, Perret-Clermont, Anne-Nelly

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Conducting research on the teaching and learning of music via teacher training and vice versa : the telescopic approach of the Russian dolls model

2007-2-8, Giglio, Marcelo, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Bugnon, Alexandra

Vignette d'image
Publication
Accès libre

Transfer of learning in a boundary crossing training: The case of speech therapists

2010, Bugnon, Alexandra, Arcidiacono, Francesco, Perret-Clermont, Anne-Nelly

This study explores the speech therapists’ transfer of learning in boundary crossing from the university to the field, in order to understand how to support students in developing an epistemic agency. Our case concerns the qualitative analysis of student's assignments about academic knowledge and professional experiences in order to explore the change (in epistemic agency and boundary crossing) that takes place within the course. The results show the students’ difficulties to link their former readings with their present observations; the impact of emotions; and the types of expertise they need in terms of educational/therapeutic activities.

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Boundary-crossing in the training of speech therapists in psychology

2007, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Arcidiacono, Francesco, Marro, Pascale, Bugnon, Alexandra

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Engendrer et transmettre du savoir: Deux dispositifs de recherche dans le cadre de l’activité de formateur HEP

2009-7, Giglio, Marcelo, Kohler, Alaric, Chabloz, B., Bugnon, Alexandra, Perret-Clermont, Anne-Nelly

Vignette d'image
Publication
Accès libre

La réforme actuelle de la formation professionnelle: description de ses changements et de ses innovations

2006, Bugnon, Alexandra, Perret-Clermont, Anne-Nelly