Voici les éléments 1 - 6 sur 6
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

Knowledge-oriented argumentation in children

2015, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Arcidiacono, Francesco, Lamas-Breux, Stéphanie, Greco, Sara, Miserez-Caperos, Céline

This paper analyzes children’s argumentative discussions centered on the resolution of cognitive tasks, starting from the hypothesis that children’s interventions are more complex and complete than usually described in psychological research on argumentation skills. Our results can be viewed as a possibility to reconsider the usual school situations in which children’s argumentative skills are assessed in order to better understand the social, relational and emotional conditions that support argumentation in children.

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

Les jeunes enfants en interaction autour d'une activité cognitive: quand le genre s'en mêle

2013-4-13, Lamas-Breux, Stéphanie, Miserez-Caperos, Céline, Perret-Clermont, Anne-Nelly

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

L'argumentation à visée cognitive chez les enfants. Une étude exploratoire sur les dynamiques argumentatives et psychosociales

2015, Greco, Sara, Miserez-Caperos, Céline, Perret-Clermont, Anne-Nelly

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Review of Ana Patricia Macedo’s thesis: the development of children’s argument skills

2013-2-13, Miserez-Caperos, Céline

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

Children and knowledge-oriented argumentation. Some notes for future research

2014, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Lamas-Breux, Stéphanie, Greco, Sara, Miserez-Caperos, Céline

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

Les jeunes enfants en interaction autour d’une activité cognitive : quand le genre s’en mêle

2013, Breux, Stéphanie, Miserez-Caperos, Céline, Perret-Clermont, Anne-Nelly