Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
  1. Accueil
  2. Université de Neuchâtel
  3. Notices
  4. How an autonomous scientific thinking emerges from a cycle of solitary and collaborative situations: a study on 'floating or sinking' conceptions with 10 y. o. children
 
  • Details
Options
Vignette d'image

How an autonomous scientific thinking emerges from a cycle of solitary and collaborative situations: a study on 'floating or sinking' conceptions with 10 y. o. children

Auteur(s)
Boissonnade, Romain 
Institut de psychologie et éducation 
Tartas, Valérie
Guidetti, Michèle
Date de parution
2010-6-3
Mots-clés
  • experimentation apprentissage collaborative autonomie physique flottaison
  • experimentation appre...

Notes
, 40th Annual Meeting of the Jean Piaget Society: “self-regulation and autonomy”, Saint-Louis, MO (USA)
Identifiants
https://libra.unine.ch/handle/123456789/18956
Type de publication
conference presentation
google-scholar
Présentation du portailGuide d'utilisationStratégie Open AccessDirective Open Access La recherche à l'UniNE Open Access ORCIDNouveautés

Service information scientifique & bibliothèques
Rue Emile-Argand 11
2000 Neuchâtel
contact.libra@unine.ch

Propulsé par DSpace, DSpace-CRIS & 4Science | v2022.02.00