Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
  1. Accueil
  2. Université de Neuchâtel
  3. Publications
  4. L’allusion dans les titres de presse
 
  • Details
Options
Vignette d'image

L’allusion dans les titres de presse

Auteur(s)
Revaz, Françoise
Date de parution
2006
In
Revue Tranel (Travaux neuchâtelois de linguistique), Institut des Sciences du langage et de la communication, Université de Neuchâtel, 2006/44//121-131
Résumé
This article is aimed at observing press titles containing allusions to supposedly familiar utterances (proverbs, movie titles, excerpts from songs, fixed formulas, advertising slogans, etc). It begins by situating the allusion within the general context of intertextuality, and then proceeds to show how the allusion can be spotted and what linguistic operations it manifests itself through. Our corpus of roughly fifty recent press titles offers numerous examples as well as detailed analyses of the most common operation, namely substitution.
URI
https://libra.unine.ch/handle/123456789/14206
Autre version
http://www2.unine.ch/cla/page24775.html
Type de publication
Resource Types::text::journal::journal article
Dossier(s) à télécharger
 main article: Revaz_Fran_oise_-_L_allusion_dans_les_titres_de_presse_20100317.pdf (519.38 KB)
google-scholar
Présentation du portailGuide d'utilisationStratégie Open AccessDirective Open Access La recherche à l'UniNE Open Access ORCID

Adresse:
UniNE, Service information scientifique & bibliothèques
Rue Emile-Argand 11
2000 Neuchâtel

Construit avec Logiciel DSpace-CRIS Maintenu et optimiser par 4Sciences

  • Paramètres des témoins de connexion
  • Politique de protection de la vie privée
  • Licence de l'utilisateur final