Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
  1. Accueil
  2. Université de Neuchâtel
  3. Publications
  4. Mündliches Argumentieren im Spannungsfeld zwischen Kollaboration und Abgrenzung – Zu lokalen Gruppenidentitäten in schulischen Einigungsdiskussionen
 
  • Details
Options
Vignette d'image

Mündliches Argumentieren im Spannungsfeld zwischen Kollaboration und Abgrenzung – Zu lokalen Gruppenidentitäten in schulischen Einigungsdiskussionen

Auteur(s)
Kreuz, Judith
Editeur(s)
Munwiler, Vera
Luginbühl, Martin 
Institut de langue et littérature allemandes 
Date de parution
2017
In
Bulletin VALS-ASLA, Vereinigung für angewandte Linguistik in der Schweiz (VALS-ASLA) (Swiss association of applied linguistics), 2017/N° spécial/T2/147-159
Mots-clés
  • CEFR

  • false start

  • fillers

  • French learner corpus...

  • pause

  • repetition

  • SLA

  • self-repair

Résumé
There is a need for more precise descriptions of disfluency markers in the actual oral dialogic productions of learners of French as a foreign language to inform language pedagogy. This research aims at documenting communicative strategies used by learners of French when confronted with gaps in communication, namely phenomena of hesitation and repairs (repetition, self-correction and false start) occurring during SLA learners' spontaneous speech at different stages of proficiency. It is based on a longitudinal oral learner corpus of actual spontaneous speech by Jamaican learners of French. We will also compare the observed results with the descriptors available in the Common European Framework describing a conscious communicative strategy of self-correction and suggest pedagogical ways to improve oral communication.
URI
https://libra.unine.ch/handle/123456789/4749
Autre version
http://doc.rero.ch/record/11876?ln=fr
Type de publication
Resource Types::text::journal::journal article
Dossier(s) à télécharger
 main article: Kreuz_Judith_-_M_ndliches_Argumentieren_im_Spannungsfeld_20170503.pdf (613.71 KB)
google-scholar
Présentation du portailGuide d'utilisationStratégie Open AccessDirective Open Access La recherche à l'UniNE Open Access ORCID

Adresse:
UniNE, Service information scientifique & bibliothèques
Rue Emile-Argand 11
2000 Neuchâtel

Construit avec Logiciel DSpace-CRIS Maintenu et optimiser par 4Sciences

  • Paramètres des témoins de connexion
  • Politique de protection de la vie privée
  • Licence de l'utilisateur final