Voici les éléments 1 - 10 sur 103
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

What crises strategy fot the WTO?

2009, Kostecki, Michel

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Business Implications of the Vietnam's WTO Membership

2008, Kostecki, Michel, Naray, Peter

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Purchasing and Supply Chain Managment: Developing Curricula & Guidelines on Teaching Material for the Academic and Advanced Professional Courses

2006, Kostecki, Michel

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Intellectual Property and Economic Development: What Technical Assistance Services to Re-establish a Balance in Favour of Developing Countries

2006, Kostecki, Michel

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

The Business of Intellectual Property and Economic Development: Did the WTO Get it Right?

2009, Kostecki, Michel

Lobbies of the so-called knowledge industry and brand-based business succeeded in introducing strict protection of intellectual property rights (IPRs) into the World Trade Organization (WTO). However, it is often questioned whether the resulting WTO Agreement on Trade-related Intellectual Property Rights (TRIPS), as it stands, may serve development objectives. This article (i) presents the interplay of business and pro-development forces during the multilateral trade negotiations, (ii) evaluates the impact of the TRIPS agreement, (iii) reports on the current South-North conflicts of interest in the trading system and (iv) suggests that the positive business incentives for companies in low-income economies rather than stricter rules and policies based on threats - might constitute a more effective users in developing nations.

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Vested Interests and Trade Policy-making: The Influence of Business and NGOs in Transition and Developing Countries

2007, Kostecki, Michel

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Case study: Quelle stratégie marketing pour le café soluble?

2006, Kostecki, Michel, Hurni, Céline, Gasner-Bouquet, Marie-Hélène

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Commercial Diplomacy and International Business Development

2008, Kostecki, Michel, Naray, Olivier

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Commercial diplomacy and international business

2006, Kostecki, Michel, Naray, Olivier

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Case study: l'Internationalisation de la société Mirabelle & Co.

2006, Kostecki, Michel, Etemad Sajadi, Reza