Options
Pekarek Doehler, Simona
Nom
Pekarek Doehler, Simona
Affiliation principale
Fonction
Professeure ordinaire
Email
simona.pekarek@unine.ch
Identifiants
Résultat de la recherche
4 Résultats
Voici les éléments 1 - 4 sur 4
- PublicationAccès libre
- PublicationAccès libre
- PublicationAccès libreReported Speech in Conversational Storytelling During Nursing Shift Handover Meetings(2011)
; ; Shift handovers in nursing units involve formal transmission of information and informal conversation about non-routine events. Informal conversation often involves telling stories. Direct reported speech (DRS) was studied in handover storytelling in two nursing care units. The study goal is to contribute to a better understanding of conversation in handover and use of DRS in storytelling in institutional contexts. Content analysis revealed that the most frequent sources quoted were oneself and patients, followed by physicians and colleagues. Further, DRS utterances are preceded by reports of situations, actions, and other reported speech, often constituting the climax of a story. Conversation analysis revealed how DRS participates in multimodal reenactments, complaints about patients, and justifying deviations from medical protocols. Results inform understanding of the uses of DRS in institutional storytelling, show how they index relevant membership categories and related knowledge and expectations, and serve as resources for making sense of non-routine events. - PublicationAccès libreInteraction(s) et apprentissage(s): Table-ronde avec trois experts de l'Université de NeuchâtelLe terme 'interaction' renvoie communément aux échanges verbaux entre acteurs sociaux, mais également aux influences mutuelles entre l'acteur social et son environnement. Quant à la notion d''apprentissage', elle peut avoir une portée restreinte (s'opposant à la notion d''acquisition') ou plus globale, et porter sur des objets très divers. Différents centres de recherche de l'Université de Neuchâtel prennent pour objet la relation entre interaction et apprentissage, ce que reflètent les contributions de ce volume. Cette table-ronde vise à mettre en valeur les spécificités de ces approches sur les plans théorique et méthodologique, les objets de réflexion communs ainsi que les collaborations entre les centres de recherche.