Options
Moret, Joëlle
Nom
Moret, Joëlle
Affiliation principale
Email
Joelle.Moret@unine.ch
Identifiants
Résultat de la recherche
Voici les éléments 1 - 10 sur 15
- PublicationMétadonnées seulementVers une meilleure communication. Coopération avec les réseaux des migrants.(Série: Documentation sur la politique de migration. Berne: Commission fédérale pour les questions de migration (CFM), 2009)
; - PublicationMétadonnées seulementLes activités transnationales des associations de migrants serbes et kosovars en Suisse(Genève: The Graduate Institute, 2008)
; ; ; ;Perroulaz, GérardSchümperli Younossian, Catherine - PublicationMétadonnées seulementLes jeunes Musulmans à Neuchâtel: un rapport à la religion(2009)
; ;Dümmler, Kerstin - PublicationMétadonnées seulementTransnationale Aktivitäten serbischer und kosovarischer Migrantenorganisationen in der Schweiz(Genf: The Graduate Institute, 2008)
; ; ; ;Perroulaz, GérardSchümperli Younossian, Catherine - PublicationMétadonnées seulement
- PublicationMétadonnées seulementGender Equality as 'Cultural Stuff': Ethnic Boundary Work in a Classroom in Switzerland(2010)
;Duemmler, Kerstin; - PublicationAccès libreThe car, the hammer and the cables under the tables: Intersecting masculinities and social class in a Swiss vocational school(2017)
; ;Duemmler, KerstinBased on ethnographic material, this article explores how three groups of apprentices negotiate masculinities in the specific setting of a male-dominated vocational school in Switzerland dedicated to the building trades. We use an intersectional and relational perspective to highlight how the institutional setting of the school – mirroring wider social hierarchies – influences these young men’s identity work. The apprentices use three discursive dichotomies: manual vs. mental work; proud heterosexuality vs. homosexuality; and adulthood vs. childhood. However, the three different groups employ the dichotomies differently depending on their position in the school’s internal hierarchies, based on their educational path, the trade they are learning and the corresponding prestige. The article illuminates the micro-processes through which existing hierarchies are internalised within an institution. It further discusses how the school’s internal differentiations and the staff’s discourses and behaviours contribute to the (re)production of specific classed masculinities, critically assessing the role of the Swiss educational system in the reproduction of social inequalities. - PublicationMétadonnées seulementIntegration am Arbeitplatz in der Schweiz. Probleme und Massnahmen. Ergebnisse einer Aktionsforschung. Forschungsbericht 32/2004(Neuchâtel: Schweizerisches Forum für Migrations- und Bevölkerungsstudien, 2004)
; ; ; - PublicationMétadonnées seulementEthnizität und Religion. Welche Praktiken, Identitäten und Grenzziehungen? Eine Untersuchung mit jungen Erwachsenen(Neuchâtel und Bern http://www.nfp58.ch/files/downloads/Schlussbericht_DahindenJanine.pdf, 2011)
; ;Duemmler, Kerstin - PublicationAccès libre