Voici les éléments 1 - 2 sur 2
  • Publication
    Métadonnées seulement
    Old masters/modern painting : a dialectic construction of art history for the American market during the 30s
    (Bern: Lang, 2003) ;
    Schneemann, Peter J
    ;
    Examines how early 20th-c. American art collectors, art dealers, and museums began to buy European Old Masters paintings and contemporary works in order to develop priceless private collections and reputable museum collections. Discusses Alfred Barr's exhibitions Cubism and abstract art (Museum of Modern Art, New York, 1936) and another exhibition of Italian Old Masters, emphasizing the continuity between the old and the new and forging a genealogy for the newer works to which the public could relate. Investigates the collusion between Joseph Duveen and Bernard Berenson to sell doctored Old Masters' works to the American collectors.
  • Publication
    Métadonnées seulement
    Wilhelm von Humboldt im Garten des Musée des Monuments Français : ein deutsches Experiment der Geschichte
    (Cologne: DuMont, 2000) ;
    Hurley, Cecilia
    ;
    Fleckner, Uwe
    ;
    Schieder, Martin
    ;
    Zimmermann, Mickael F
    Les auteurs analysent trois lettres de Wilhelm von Humboldt adressees a Goethe en 1799 qui traitent du Jardin Elysee au Musee des Monuments francais, jardin ou etaient reunis des monuments funeraires d'hommes illustres. Contrairement a d'autres visiteurs, Humboldt se montre peu sensible a cet effort de reconciliation nationale et a la vision de l'histoire qu'incarnait ce lieu