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Qualité, Lionel
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Qualité, Lionel
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maître assistant
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lionel.qualite@unine.ch
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- PublicationMétadonnées seulementVariance estimation of changes in repeated surveys and its application to the Swiss survey of value added(2008-3-23)
; We propose a method for estimating the variance of estimators of changes over time, a method that takes account of all the components of these estimators: the sampling design, treatment of non-response, treatment of large companies, correlation of non-response from one wave to another, the effect of using a panel, robustification, and calibration using a ratio estimator. This method, which serves to determine the confidence intervals of changes over time, is then applied to the Swiss survey of value added. - PublicationAccès libreVariance estimation of changes in repeated surveys and its application to the Swiss survey of value addedWe propose a method for estimating the variance of estimators of changes over time, a method that takes account of all the components of these estimators: the sampling design, treatment of non-response, treatment of large companies, correlation of non- response from one wave to another, the effect of using a panel, robustification, and calibration using a ratio estimator. This method, which serves to determine the confidence intervals of changes over time, is then applied to the Swiss survey of value added.
- PublicationAccès libreEstimation de la précision d’évolutions dans les enquêtes répétées, application à l’enquête suisse sur la valeur ajoutéeNous proposons une méthode pour estimer la variance des estimateurs des évolutions qui prend en compte toutes les composantes de ceux-ci : le plan de sondage, le traitement des non-réponses, le traitement des grosses entreprises, la corrélation de la non-réponse d’une vague à l’autre, l’effet dû à l’utilisation d’un panel, la robustification et le calage au moyen d’un estimateur par le ratio. Cette méthode, qui permet la détermination d’intervalles de confiance des évolutions, est ensuite appliquée à l’enquête suisse sur la valeur ajoutée.