Voici les éléments 1 - 10 sur 13
Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

Is the teaching profession really good for work-family integration? Swiss and Israeli pre-service teachers' perceptions

2019-6-24, Melfi, Giuseppe, Arcidiacono, Francesco, Ben Uri, Ina, Bova, Antonio

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

The introduction of a new curriculum in Western Switzerland public scholls and its implication on the practices of teacher educators

2014-11-27, Melfi, Giuseppe, Giglio, Marcelo

We studied the implications of the introduction of a new curriculum in Western Switzerland public schools in 2011. We analyze the degree of difficulty of teacher trainers with the main propositions of the Plan d’Etude Romand (PER) that is at present the new curriculum in French speaking part of Switzerland (West). We compare the degree of difficulties of teacher trainers, measured by means of a Likert scale, for a series of components, requirements and aspects of the PER. Furthermore, we consider three groups of teacher trainers, depending on their main function as professionals of education, and we found the degrees of difficulties depend on the characteristics and the profile of trainers.

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Entre adhésion aux réformes et impact sur les pratiques d'enseignement

2011-6-20, Melfi, Giuseppe, Giglio, Marcelo, Wentzel, B., Riat, Christine

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Intégration scolaire : perceptions des formateurs et des enseignants par rapport aux réformes actuelles

2011-4-18, Matthey, Marie-Paule, Melfi, Giuseppe, Riat, Christine, Giglio, Marcelo

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

“If I Would Have Known…” Work-Family Conflict and Facilitation Attitudes among Teachers in Israel and Switzerland

2018-9-4, Melfi, Giuseppe, Arcidiacono, Francesco, Ben Uri, Ina, Bova, Antonio

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Creativity, collaboration, communication and reflection on new curriculum: changes and points of view of teacher educators

2014-11-25, Giglio, Marcelo, Melfi, Giuseppe

We studied the implications of the introduction of a new curriculum in Western Switzerland public schools in 2011. We analyze the degree of difficulty of teacher trainers with the main propositions of the Plan d’Etude Romand (PER) that is at present the new curriculum in French speaking part of Switzerland (West). We compare the degree of difficulties of teacher trainers, measured by means of a Likert scale, for a series of components, requirements and aspects of the PER. Furthermore, we consider three groups of teacher trainers, depending on their main function as professionals of education, and we found the degrees of difficulties depend on the characteristics and the profile of trainers.

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Répercussions de la réforme éducative selon l’expérience des formateurs

2011-6-20, Giglio, Marcelo, Melfi, Giuseppe, Matthey, Marie-Paule

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Accès libre

On weird numbers

2016-5-4, Melfi, Giuseppe

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Répercussions prévues par les formateurs selon leur profil une année avant l’entrée en vigueur du PER

2012-4-27, Giglio, Marcelo, Melfi, Giuseppe, Matthey, Marie-Paule

Pas de vignette d'image disponible
Publication
Métadonnées seulement

Perception des enseignants et formateurs des enseignants en temps de réforme

2011-5-19, Giglio, Marcelo, Matthey, Marie-Paule, Melfi, Giuseppe, Onillon, Sandrine