Login

Publications

Title  
 
Books
Giglio, M., Matthey, M. P., & Melfi, G. (2014). Réactions des formateurs d’enseignants à un nouveau curriculum scolaire. Bienne: HEP-BEJUNE.
   
Melfi, G., & Dodge, Y. (2008). Premiers pas en simulation. Paris: Springer.
   
Edited books
Melfi, G., & Pasche, F. (Eds.). (2017). Synergies entre recherche, formation et enseignement. Bienne: HEP BEJUNE.
   
Melfi, G., & Dodge, Y. (Eds.). (2003). Méthodes et Perspectives en Classification. Neuchâtel: Presses Académiques Neuchâtel.
   
Book chapters
Melfi, G., Arcidiacono, F., Miserez-Caperos, C., Bergamaschi, A., & Blaya, C. (2020). Le rôle des enseignant.e.s dans la perception de la diversité culturelle par les élèves. In Intéragir dans la diversité à l'école (pp. 61-86). Bienne: HEP BEJUNE.
   
Melfi, G., Giglio, M., Matthey, M. P., & Riat, C. (2015). Intégration des enfants en situation de handicap et réforme éducative : quelques perceptions des formateurs et des enseignants. In J. C. Kalubi & L. Gremion (Eds.), Intégration scolaire et nouveaux défis pour la formation des enseignants (pp. 149-163). Montréal: Éditions Nouvelles.
   
Melfi, G., Riat, C., & Wentzel, B. (2012). Quand les réformes et innovations interrogent l'attractivité du métier d'enseignant. In Entre innovations et réformes éducatives dans la formation des enseignants (pp. 151-165). Bienne: HEP BEJUNE.
   
Melfi, G. (2012). Adhésion aux réformes éducatives en cours et représentations prévues dans l'activité de formation des enseignants. In M. Giglio & M. P. Matthey (Eds.), Entre innovations et réformes éducatives dans la formation des enseignants (pp. 97-116). Bienne: HEP BEJUNE.
   
Melfi, G., & Schoier, G. (2004). A different approach for the analysis of web access logs. In M. Vichi, P. Monari, S. Mignani & A. Montanari (Eds.), New Developments in Classification and Data Analysis (pp. 211-216). Berlin: Springer.
   
Melfi, G. (1998). On some modular identities. In Number Theory (pp. 371-382). Berlin: De Gruyter.
   
Journal Articles
Boéchat-Heer, S., Padiglia, S., & Melfi, G. (2022). Les usages du numérique, le sentiment d’auto-efficacité et les stratégies d’ajustement des étudiants en formation en alternance. Intégration Pédagogique des TIC - Revue Internationale de l'AUPTIC, 2, 57-69.
   
Rey, J., Balslev, K., Hascoët, M., Charmillot, S., Melfi, G., Vanini De Carlo, K., Voirol-Rubido, I., & Waroux, E. (2022). Entrer dans le métier en temps de pandémie : formation, recherche d’emploi et vécu professionnel des enseignant·es. Raisons éducatives, 26, 319-352.
   
Arcidiacono, F., Bova, A., Ben Uri, I. ., & Melfi, G. (2022). The role of private and institutional support to favor work-family integration in pre-service and in-service teachers: self-related vs. context-related arguments. Revue Suisse des Sciences de l’éducation, 44(3), 297-311.
   
Melfi, G., Arcidiacono, F., Ben Uri, I., & Bova, A. (2022). Work-family conflict and facilitation among teachers in Israel and Switzerland. European Journal of Psychology of Education, 37, 729-744.
   
Buser, M., & Melfi, G. (2022). Oral proficiency development of K-4 learners of the Swiss two-way immersion program FiBi (Filière Bilingue) in a highly multicultural context. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 25(1), 328-341.
   
Melfi, G., Arcidiacono, F., Iannaccone, A., & Gremion, F. (2020). Le focus group comme innovation pour le soutien du stage en emploi. Revue des HEP et institutions assimilées de Suisse romande et du Tessin, Hors Série 4, 13-27.
   
Amato, G., Hasler, M., Parton, M., & Melfi, G. (2019). Primitive abundant and weird numbers with many prime factors. Journal of Number Theory, 201, 436-459.
   
Buser, M., & Melfi, G. (2019). Facteurs déterminants pour la capacité à utiliser la langue partenaire à des fins communicatives dans une école immersive réciproque. Language Education and Multilingualism – The Langscape Journal, 2, 70-84.
   
Iannaccone, A., Arcidiacono, F., Padiglia, S., Pirchio, S., & Melfi, G. (2018). Le développement identitaire des enseignants débutants par le partage verbal de pratiques professionnelles. Journal of Applied Psycholinguistics, 18, 79-96.
   
Amato, G., Hasler, M., Parton, M., & Melfi, G. (2016). Primitive weird numbers having more than three distinct prime factors. Rivista di Matematica dell'Università di Parma, 7(1), 153-163.
   
Melfi, G. (2015). On the conditional infiniteness of primitive weird numbers. Journal of Number Theory, 147, 508-514.
   
Melfi, G., & Dodge, Y. (2007). On stability properties of multiple LAD-regression. International Journal of Statistical Sciences, 6 (Special Issue), 231-238.
   
Dodge, Y., & Melfi, G. (2007). On the stability of LAD-regression model with p explanatory variables. International Journal of Statistical Science (IJSS), 6, 231-238.
   
Faria, S., & Melfi, G. (2006). LAD Regression and Nonparametric Methods for Detecting Outliers and Leverage Points. Student, 5, 265-272.
   
Melfi, G. (2005). On simultaneous binary expansion of n and n^2. Journal of Number Theory, 111, 248-256.
   
Dodge, Y., & Melfi, G. (2005). Random number generators and rare events in the continued fraction of pi. Journal of Statistical Computation and Simulation, 75, 189-197.
   
Melfi, G. (2004). On certain positive integer sequences. Riv. Mat. Univ. Parma, 7, 253-260.
   
Melfi, G. (2002). On twin practical numbers. Le Matematiche, 57, 111-117.
   
Dodge, Y., & Melfi, G. (2002). A more rational ranking system in Olympic games. Data and Statistics, 4, 149-154.
   
Melfi, G. (2001). An additive problem about powers of certain integers. Rend. Circ. Mat. Pal. Serie II, 50, 239-246.
   
Melfi, G. (1999). Alcuni problemi di teoria elementare dei numeri e forme modulari. Bollettino dell'Unione Matematica Italiana Serie 8, 2A, 115-118.
   
Melfi, G. (1999). Of 5-tuples of twin practical numbers. Bollettino dell'Unione Matematica Italiana Serie 8, 2B, 723-734.
   
Melfi, G., Deshouillers, J. M., & Erdös, P. (1999). On a question about sum-free sequences. Discrete Mathematics, 199, 49-54.
   
Melfi, G. (1996). On two conjectures about practical numbers. Journal of Number Theory, 56(1), 205-210.
   
Melfi, G. (1995). Alcune notevoli identità per le somme dei divisori di certi numeri. Archimede, 47, 20-23.
   
Melfi, G. (1995). A survey on practical numbers. Rendiconti del Seminario Matematico dell'Università e Politecnico di Torino, 53(4), 347-359.
   
Conference papers
Melfi, G., & Cambria, E. (2015, 18 May). Semantic outlier detection for affective common-sense reasoning and concept-level sentiment analysis. Paper presented at Twenty-Eighth International Florida Artificial Intelligence Research Society Conference, Hollywood, Florida.
   
Melfi, G., Riat, C., & Wentzel, B. (2010, September). Le métier d'enseignant entre professionnalisation, réformes et facteurs d'attractivité. Paper presented at AREF, Genève.
   
Melfi, G., & Schoier, G. (2004, 9 June). Simulation of random distribution on surfaces. Paper presented at XLII Riunione Scientifica della Società Italiana di Statistica.
   
Melfi, G., & Schoier, G. (2003). Clusters d'ensembles de données larges dans le Web Log Mining. Paper presented at Méthodes et Perspectives en Classification.
   
Dodge, Y., & Melfi, G. (2002, June). On the reliability of random number generators. Paper presented at Proceedings of the ESM2002 Conference, Darmstadt.
   
Thesis
Melfi, G. (1998). Some problems in elementary number theory and modular forms. , Università di Pisa, Pisa.
   
Working papers
Melfi, G. (2009). Control theory and irrationality of Dirichlet series.
   
Presentations
Melfi, G., Arcidiacono, F., Ben Uri, I., & Bova, A. (2019). Is the teaching profession really good for work-family integration? Swiss and Israeli pre-service teachers' perceptions. Presented at The 7th International Conference on Teacher Education, Tel Aviv. - Fulltext https://libra.unine.ch/Publications/45086 (State: 2023-02-09).
   
Melfi, G., Arcidiacono, F., Ben Uri, I., & Bova, A. (2018). “If I Would Have Known…” Work-Family Conflict and Facilitation Attitudes among Teachers in Israel and Switzerland. Presented at ECER 2018, Bolzano. - Fulltext https://libra.unine.ch/Publications/47128 (State: 2023-02-09).
   
Melfi, G. (2016). On weird numbers. Presented at Ottawa-Carleton Number Theory Seminar, Ottawa. - Fulltext https://libra.unine.ch/Publications/45033 (State: 2023-02-09).
   
Melfi, G. (2006). Distributions aléatoires de points sur des surfaces. Presented at Seminaire de statistique de l'EPFL, communication invitée, Lausanne, Suisse.
   
Melfi, G. (2005). Practical numbers and products of consecutive numbers. Presented at XXIV Journées Arithmétiques, Marseille, France.
   
Reports
Melfi, G., Miserez-Caperos, C., & González-Martínez, E. (2020). Étude sociodémographique sur la profession enseignante dans l’espace BEJUNE 2019. Bienne: HEP BEJUNE.
   
Riat, C., Wentzel, B., & Melfi, G. (2014). Étude sociodemographique sur la profession enseignante dans l’espace BEJUNE. Bienne: HEP-BEJUNE.
   
Magazine articles
Melfi, G.(2018, 1 August). Avraam Norov e Fedor Matveev a Cava Ispica. Hyspicaefundus, 27, 8-11.
   
Melfi, G.(2012, 1 September). Être enseignant dans l'espace BEJUNE aujourd'hui: un portrait en chiffres. Enjeux pédagogiques, 20, 8-9.
   
Melfi, G.(2011, 1 January). Attractivité de la profession enseignante et anticipation d'une pénurie annoncée. L'éducateur, 1.2011, 16-18.
   
Newspaper Articles
Melfi, G. (2021, 9 November). Quand les "no vax" font le jeu des Big Farma. Le Temps.
   
Melfi, G., Boissonnade, R., Kohler, A., Chabloz, B., Eastes, R. E., Perrin, D., Petignat, P., & Lebrun, M. (2015, 25 February). Après les attentats: former des citoyens avertis, critiques, tolérants. Le Temps.
   
Melfi, G. (2013, 18 November). La consternation des francophones de Nidau. Journal du Jura.
   
 
Page 1 of 1
*Bibliographic citation format : APA5