For a connoisseurship without frontiers : the new function of old master drawings and the fac-simile in eighteenth-century England
Résumé |
A propos de l'evolution de l'usage de gravures representant des
oeuvres d'art a des fins savants, notamment en Angleterre, autour
de 1800. L'auteur mentionne plus particulierement William Young
Ottley, qui publia en 1826 un recueil sous le titre A series of
plates, engraved after the paintings and sculptures of the most
eminent masters of the early Florentine School, intended to
illustrate the history of the restoration of the arts of design in
Italy. |
Mots-clés |
Dessin-, Estampe-, Grande-Bretagne, Gravure-de-reproduction, Italie-, Ottley, -William-Young, -1771-1836, Peinture-, Recueil-, Sculpture-, 1700-1900 |
Citation | Griener, P. (2004). For a connoisseurship without frontiers : the new function of old master drawings and the fac-simile in eighteenth-century England. Paper presented at , Zurich. |
Type | Actes de congrès (Français) |
Date de la conférence | 2004 |
Pages | 179-192 |