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For a connoisseurship without frontiers : the new function of old master drawings and the fac-simile in eighteenth-century England
Résumé A propos de l'evolution de l'usage de gravures representant des oeuvres d'art a des fins savants, notamment en Angleterre, autour de 1800. L'auteur mentionne plus particulierement William Young Ottley, qui publia en 1826 un recueil sous le titre A series of plates, engraved after the paintings and sculptures of the most eminent masters of the early Florentine School, intended to illustrate the history of the restoration of the arts of design in Italy.
   
Mots-clés Dessin-, Estampe-, Grande-Bretagne, Gravure-de-reproduction, Italie-, Ottley, -William-Young, -1771-1836, Peinture-, Recueil-, Sculpture-, 1700-1900
   
Citation Griener, P. (2004). For a connoisseurship without frontiers : the new function of old master drawings and the fac-simile in eighteenth-century England. Paper presented at , Zurich.
   
Type Actes de congrès (Français)
Date de la conférence 2004
Pages 179-192