Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
  1. Accueil
  2. Université de Neuchâtel
  3. Notices
  4. Old masters/modern painting : a dialectic construction of art history for the American market during the 30s
 
  • Details
Options
Vignette d'image

Old masters/modern painting : a dialectic construction of art history for the American market during the 30s

Auteur(s)
Griener, Pascal 
Institut d'histoire de l'art et de muséologie 
Editeur(s)
Schneemann, Peter J
Schmutz, Thomas 
Institut d'histoire de l'art et de muséologie 
Maison d'édition
Bern: Lang
Date de parution
2003
In
Masterplan. Konstruktion und Dokumentation amerikanischer Kunstgeschichten
De la page
173
A la page
190
Collection
Masterplan. Konstruktion und Dokumentation amerikanischer Kunstgeschichten
Mots-clés
  • Barr
  • -Alfred-Hamilton
  • -1902-1981
  • Berenson
  • -Bernard
  • -1865-1959
  • Collectionneurs-
  • Collections-
  • Duveen
  • -Joseph
  • -baron
  • -1869-1939
  • Etats-Unis
  • Europe-
  • Exposition-
  • Grande-Bretagne
  • Genealogie-
  • Italie-
  • Marchands-d'-art
  • Maitres-anciens
  • Musee-
  • New-Yor
  • Barr

  • -Alfred-Hamilton

  • -1902-1981

  • Berenson

  • -Bernard

  • -1865-1959

  • Collectionneurs-

  • Collections-

  • Duveen

  • -Joseph

  • -baron

  • -1869-1939

  • Etats-Unis

  • Europe-

  • Exposition-

  • Grande-Bretagne

  • Genealogie-

  • Italie-

  • Marchands-d'-art

  • Maitres-anciens

  • Musee-

  • New-Yor

Résumé
Examines how early 20th-c. American art collectors, art dealers, and museums began to buy European Old Masters paintings and contemporary works in order to develop priceless private collections and reputable museum collections. Discusses Alfred Barr's exhibitions Cubism and abstract art (Museum of Modern Art, New York, 1936) and another exhibition of Italian Old Masters, emphasizing the continuity between the old and the new and forging a genealogy for the newer works to which the public could relate. Investigates the collusion between Joseph Duveen and Bernard Berenson to sell doctored Old Masters' works to the American collectors.
Identifiants
https://libra.unine.ch/handle/123456789/8014
Type de publication
book part
google-scholar
Présentation du portailGuide d'utilisationStratégie Open AccessDirective Open Access La recherche à l'UniNE Open Access ORCIDNouveautés

Service information scientifique & bibliothèques
Rue Emile-Argand 11
2000 Neuchâtel
contact.libra@unine.ch

Propulsé par DSpace, DSpace-CRIS & 4Science | v2022.02.00