Options
Lambolez, Sophie
Résultat de la recherche
Quelques facettes du temps en psychologie
2006, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Lambolez, Sophie
Le développement des supports multimédia pour l'enseignement et la formation vu comme un processus d'apprentissage
2004-5-16, Pochon, Luc-Olivier, Lambolez, Sophie, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Ghodbane, Ismaël, Maréchal, Anne
Pratiques professionnelles et apprentissages, auto-développement individuel et collectif
2003, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Lambolez, Sophie
SUMUME - projet d'enseignement avec support multimédia
2005, Lambolez, Sophie, Perret-Clermont, Anne-Nelly
Les stratégies de prise de rendez-vous par téléphone. Analyse de l'activité des opérateurs d'un centre d'appels en assurances
2008, Milan, Mara, Lambolez, Sophie
From the back of the classroom I understand my students much better ! Secondary school teachers experiment incorporating ICT into their teaching
2003, Lambolez, Sophie, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Berger, Christian, Delamadeleine, Yves, Offredi, Enzo, Lehmann, Martin, Maréchal, Anne, Pochon, Luc-Olivier, Perret, Jean-François
The SUMUME project “Enseignement avec SUpports MultiMEdias” (teaching with multi-media support) is the product of a collaboration between the canton of Neuchâtel (the Department of Public Instruction and Cultural Affairs), a business enterprise (BIP Info SA) and a university department (the Institute of Psychology of the University of Neuchâtel). It involved the production by practicing teachers of three sequences of teaching with multi-media support – in French, mathematics, and history- geography.
The involved teachers developed tools suited to their particular needs and the didactic of their subjects. It rapidly became apparent that the educational software had the effect of transforming their modes of teaching in interesting ways. In particular it created the opportunity to take on another role: they became conceivers of the instruments of learning, organisers, coaches and advisors, all the while remaining engaged in the transmission of knowledge but with the benefit of a more personalised supervision of their pupils. And they found their viewpoint changed: it was no longer by facing the class but from the back of it that they understood their students better !
Entre technique et pédagogie : SUMUME, un projet d'enseignement avec SUpports MUltiMEdias
2004, Lambolez, Sophie, Perret-Clermont, Anne-Nelly
Un exemple de coopération interprofessionnelle : SUMUME, "projet d'enseignement avec supports multimédias"
2003, Lambolez, Sophie, Perret-Clermont, Anne-Nelly
Nous présentons ici un projet d’enseignement avec supports multimédias, SUMUME, qui visait la réalisation, par des enseignants en fonction, de 3 semaines d’enseignement avec supports multimédias en Français, en Mathématique et en Histoire-Géographie. Ce projet est l’œuvre d’une collaboration entre l’Etat de Neuchâtel en Suisse (le Département de l’Instruction Publique et des Affaires Culturelles), une Entreprise (la société BIP Info SA, Suisse) et l’Université (l’Institut de Psychologie de l’Université de Neuchâtel, Suisse).
Résoudre, chercher, apprendre à l'âge adulte
2019, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Lambolez, Sophie
Time, Mind, and Otherness
2005, Perret-Clermont, Anne-Nelly, Lambolez, Sophie