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Publications

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Books
Hellermann, J., Eskildsen, S. W., Pekarek Doehler, S., & Piirainen-Marsh, A. (2019). (in press). Conversation Analytic Research on Learning-in-Action: The Complex Ecology of L2 Interaction in the Wild (Vol. 38): Springer.
   
Maschler, Y., Pekarek Doehler, S., Lindström, J., & Keevallik, L. (2019). (in press). Emergent syntax for conversation: Clausal patterns and the organization of actions. Amsterdam: John Benjamins.
   
Pekarek Doehler, S., De Stefani, E., & Horlacher, A. S. (2015). Time and Emergence in Grammar. Dislocation, topicalization and hanging topic in French talki-in-interaction. Amsterdam: John Benjamins.
   
Pekarek Doehler, S. (2004). Grammaire et interaction sociale: Les processus référentiels dans la conversation. non publié: Manuscrit.
   
Lüdi, G., Pekarek Doehler, S., & Saudan, V. (2001). Französischlernen in der Deutschschweiz ? Zur Entwicklung der diskursiven Fähigkeiten innerhalb und ausserhalb der Schule. Chur, Zürich: Rüegger.
   
Martinez, P., & Pekarek Doehler, S. (2000). La notion de contact de langues en didactique. Fontenay/Saint-Cloud: Editions ENS.
   
Pekarek Doehler, S. (1999). Leçons de conversation : dynamiques de l'interaction et acquisition de compétences discursives en classe de langue seconde. Fribourg: Editions Universitaires.
   
Pekarek Doehler, S. (1994). Gestion des rôles et comportement interactif verbal dans l'interview semi-directive de recherche (Vol. 2). Bâle: Séminaire des Langues et Littératures Romanes.
   
Edited books
Pekarek Doehler, S., González-Martínez, E., & Wagner, J. (Eds.). (2018). Longitudinal Studies on the Organization of Social Interaction. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
   
Pekarek Doehler, S., Bangerter, A., de Weck, G., Filliettaz, L., González-Martínez, E., & Petitjean, C. (Eds.). (2017). Interactional Competences in Institutional Settings: from School to the Workplace: Palgrave Macmillan.
   
Pekarek Doehler, S., Lindström, J., & Maschler, Y. (Eds.). (2016). Grammar and negative epistemics in talk-in-interaction: Cross-linguistic studies. Journal of Pragmatics: Special Issue.
   
Hall, J. K., Hellermann, J., & Pekarek Doehler, S. (Eds.). (2011). L2 Interactional Competence and Development. Clevedon: Multilingual Matters.
   
Pekarek Doehler, S., & Rezgui, S. (Eds.). (2008). Les formes sociales dans l’enseignement/acquisition des langues secondes (Vol. 3). Comano, CH: Fondazione Lingue e Culture.
   
Apothéloz, D., Grobet, A., & Pekarek Doehler, S. (Eds.). (2007). Séquentialité et mouvements dans le discours : Quelles unités ? quelles portées ? quels marqueurs ? (Vol. 48). France: Presses Universitaires de La Méditerranée.
   
Pekarek Doehler, S., & Mondada, L. (Eds.). (2006). La notion de compétence : études critiques (Vol. 84).
   
Apothéloz, D., & Pekarek Doehler, S. (Eds.). (2004). Nouvelles perspectives sur la référence (Vol. 25). Nancy: Université de Nancy.
   
Mondada, L., & Pekarek Doehler, S. (Eds.). (2003). Plurilinguisme - Mehrsprachigkeit - Plurilingualism. Enjeux identitaires, socio-culturels et éducatifs. Festschrift pour Georges Lüdi. Tübingen: Francke.
   
Foster-Cohen, S., & Pekarek Doehler, S. (Eds.). (2003). Eurosla Yearbook 3 (Annuel Conference of the European Second Language Association). Amsterdam, Philadelphia: Benjamins.
   
Pekarek Doehler, S. (Ed.). (2000). Approches interactionnistes de l'acquisition des langues étrangères (Vol. 12). Paris: Université Paris VIII.
   
Martinez, P., & Pekarek Doehler, S. (Eds.). (2000). La notion de contact de langues en didactique (Vol. 4). Fontenay, Saint-Cloud: Editions ENS.
   
Pekarek Doehler, S., & Lüdi, G. (Eds.). (1995). Sémantique et représentations. Contributions aux journées de linguistique Strasbourg-Bäle, 2-4 décembre 1993 (Vol. 5). Basel: Institute of Romance Languages.
   
Journal volumes
Pekarek Doehler, S., & Petitjean, C. (Eds.). (2017). Les interactions sociales : recherches récentes sur le français (Vol. XXII-2): Revue Française de Linguistique Appliquée: Special issue.
   
Pekarek Doehler, S., & Béguelin, M. J. (Eds.). (2005). Grammaire, discours, interaction: la structure de l'information (Vol. 41). Neuchâtel: Institut des sciences du langage et de la communication.
   
Book chapters
Stoenica, I. M., & Pekarek Doehler, S. (2020). Relative-clause increments and the management of reference: A multimodal analysis of French talk-in-interaction. In Emergent syntax for conversation: Clausal patterns and the organization of actions (pp. 303-329). Amsterdam: John Benjamins.
   
Pekarek Doehler, S., & Berger, E. (2019). (in press). On the reflexive relation between developing L2 interactional competence and evolving social relationships: A longitudinal study of word-searches in the 'wild'. In J. Hellermann, S. Eskildsen, S. Pekarek Doehler & A. Piirainen-Marsh (Eds.), Conversation Analytic Research on Learning-in-Action: The Complex Ecology of L2 Interaction in the Wild (pp. 1-1). Springer.
   
Eskildsen, S., Pekarek Doehler, S., Piirainen-Marsh, A., & Hellermann, J. (2019). (in press). Introduction: On the Complex Ecology of Language Learning 'in the Wild'. In J. Hellermann, S. Eskildsen, S. Pekarek Doehler & A. Piirainen-Marsh (Eds.), Conversation Analytic Research on Learning-in-Action: The Complex Ecology of L2 Interaction in the Wild (pp. 1-1). Springer.
   
Pekarek Doehler, S. (2019). On the nature and the development of L2 interactional competence: state of the art and implications for praxis. In R. Salaberry & S. Kunitz (Eds.), Teaching and Testing L2 Interactional Competence: Bridging theory and practice (pp. 25-59). Routledge.
   
Wagner, J., Pekarek Doehler, S., & González-Martínez, E. (2018). Longitudinal research on the organization of social interaction: Current developments and methodological challenges. In S. Pekarek Doehler, E. González-Martínez & J. Wagner (Eds.), Longitudinal Studies on the Organization of Social Interaction (pp. 3-35). Basingstoke: Palgrave Macmillan.
   
Berger, E., & Pekarek Doehler, S. (2018). Tracking change over time in second language talk-in-interaction: a longitudinal case study of storytelling organization. In S. Pekarek Doehler, E. González-Martínez & J. Wagner (Eds.), Longitudinal Studies on the Organization of Social Interaction (pp. 67-102). Basinkstoke: Palgrave Macmillan.
   
Pekarek Doehler, S., & Petitjean, C. (2017). Interactional competences in institutional settings: Young people between school and work. In S. Pekarek Doehler, A. Bangerter, G. de Weck, L. Filliettaz, E. González-Martínez & C. Petitjean (Eds.), Interactional Competences in Institutional Settings: from School to the Workplace (pp. 1-26). Basingstoke: Palgrave Macmillan.
   
Degoumois, V., Petitjean, C., & Pekarek Doehler, S. (2017). Expressing personal opinions in classroom interactions: The role of humor and displays of uncertainty. In S. Pekarek Doehler, A. Bangerter, G. de Weck, L. Filliettaz, E. González-Martínez & C. Petitjean (Eds.), Interactional Competences in Institutional Settings: from School to the Workplace (pp. 29-48). Basingstoke: Palgrave Macmillan.
   
Horlacher, A. S., & Pekarek Doehler, S. (2015). Grammaire émergente, grammaire pour l'interaction : variations sur les constructions disloquées. In X. Gradoux, J. Jacquin & G. Merminod (Eds.), Agir dans la diversité des langues. Mélanges en l'honneur d'Anne-Claude Berthoud (pp. 139-151). Bruxelles: De Boeck-Duculot.
   
Pekarek Doehler, S., & Pochon-Berger, E. (2015). The development of L2 interactional competence: evidence from turn-taking organization, sequence organization, repair organization and preference organization. In T. Cadierno & S. Eskildsen (Eds.), Usage-based perspectives on second language learning (pp. 233-267). Berlin: Mouton De Gruyter.
   
Pekarek Doehler, S., & Fasel Lauzon, V. (2015). Documenting change across time: longitudinal and cross-sectional CA studies of classroom interaction. In N. Markee (Ed.), Handbook of classroom interaction (pp. 409-424). Hoboken, New Jersey: Wiley-Blackwell.
   
Pochon-Berger, E., Pekarek Doehler, S., & Koenig, C. (2015). Conversational storytelling at the margins of the workplace: negotiating epistemic access and entitlement. In L. Grujicic-Alatriste (Ed.), Discourse Studies in Diverse Settings: Dissemination and Application (pp. 86-100). Bristol: Multilingual Matters.
   
Pekarek Doehler, S. (2015). Grammar, projection and turn-organization: (il) y a NP 'there is NP' as a projector construction in French talk-in-interaction. In A. Deppermann & S. Günthner (Eds.), Temporality in Interaction (pp. 173-200). Amsterdam: John Benjamins.
   
Morel, E., Bucher, C., Pekarek Doehler, S., & Siebenhaar, B. (2014). SMS-communication as plurilingual communication. In L. A. Cougnon & C. Fairon (Eds.), SMS Communication: A linguistic approach (pp. 260-288). Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.
   
Pekarek Doehler, S., Pochon-Berger, E., & Stoenica, I. M. (2014). Le développement de la compétence d’interaction en langue seconde : la grammaire comme ressource pour interagir. In Enseignement du français : les apports de la recherche en linguistique (pp. 291-306). Bruxelles: Peter Lang.
   
Pekarek Doehler, S., Pochon-Berger, E., & Stoenica, I. M. (2014). La grammaire comme ressource pour interagir : réflexions autour de la compétence d’interaction en langue seconde. In M. Avanzi, V. Conti, G. Corminboeuf, F. Gachet, L. A. Johnsen & P. Montchaud (Eds.), Enseignement du français : les apports de la recherche en linguistique (pp. 291-306). Bern: Peter Lang.
   
Pekarek Doehler, S. (2013). CA-SLA: conversation analysis and second language acquisition. In K. Mortensen & J. Wagner (Eds.), The Encyclopedia of Applied Linguistics (pp. 1097-1104). Chichester: Wiley-Blackwell Publishing.
   
Pochon-Berger, E., & Pekarek Doehler, S. (2011). La compétence d’interaction en L2: problèmes de definition et d’analyse. In P. Trévisiol-Okamura & G. Komur-Thilloy (Eds.), Discours, acquisition et didactique des langues. Les termes d’un dialogue (pp. 243-260). France: Orizons.
   
Pekarek Doehler, S. (2011). Clause-combining and the sequencing of actions: projector constructions in French conversation. In R. Laury & R. Suzuki (Eds.), Subordination in conversation: a crosslinguistic perspective (pp. 103-148). Amsterdam: John Benjamins.
   
Pekarek Doehler, S. (2011). Emergent grammar for all practical purposes: the on-line formatting of left and right dislocations in French conversation. In P. Auer & S. Pfänder (Eds.), Constructions: Emerging and emergent (pp. 45-87). Berlin/Boston: De Gruyter.
   
Hall, J. K., & Pekarek Doehler, S. (2011). Introduction: L2 interactional competence and development. In J. K. Hall, J. . Hellermann & S. Pekarek Doehler (Eds.), L2 interactional competence and development (pp. 3-15). Clevedon: Multilingual Matters.
   
Pekarek Doehler, S., & Pochon-Berger, E. (2011). Developing 'Methods' for interaction: A cross-sectional study of disagreement in French L2. In J. K. Hall, J. . Hellermann & S. Pekarek Doehler (Eds.), L2 Interactional Competence and Development (pp. 206-243). Clevedon: Multilingual Matters.
   
Girard-Groeber, S., & Pekarek Doehler, S. (2011). Experiencing hearing loss in school: Hearing and understanding in student teacher interaction. In Hearing Aids Communication: Bringing Together Human Interaction, Technology and Audiology to Improve Hearing Aid Use (pp. 76-89). Mannheim: Verlag für Gesprächsforschung.
   
Pekarek Doehler, S., De Stefani, E., Horlacher, A. S., Jullien, S., & Müller, G. M. (2010). Configurations paratactiques et grammaire-dans-l'interaction. In La paraLa Parataxe. Tome 2: Structures, marquages et exploitation discursive (pp. 387-409). Berne: Peter Lang.
   
Pekarek Doehler, S., & Pochon-Berger, E. (2010). La reformulation comme technique de gestion du désaccord : Le « format tying » dans les interactions en classe de langue. In Les reformulations pluri-sémiotiques en contexte de formation (pp. 117-133). France: Presses universitaires de Franche Comté.
   
Pekarek Doehler, S. (2010). Conceptual changes and methodological challengse: On language and learning from a conversation analytic perspective on SLA. In Conceptualising 'Learning' in Applied Linguistics (pp. 105-126). New York: Palgrave Macmillan.
   
Pekarek Doehler, S., & Ziegler, G. (2009). De la dimension actionnelle des pratiques scolaires et des compétences en langue : au-delà de la dichotomie forme versus contenu en classe d’immersion. In Langage, objets enseignés et travail enseignant (pp. 303-324). Grenoble: Editions ELLUG.
   
Pekarek Doehler, S. (2009). Démythifier les competences: vers une pratique écologique d’évaluation. In Construction du sens et acquisition de la signification linguistique dans l'interaction (pp. 19-38). Berne: Peter Lang.
   
Pekarek Doehler, S., & Müller, G. M. (2008). Le problème c'est de les distinguer: Disloquée à gauche et pseudo-clivée dans la conversation. In Les linguistiques du détachement (pp. 413-426). Berne: Peter Lang.
   
Pekarek Doehler, S., & Ziegler, G. (2007). Doing science, doing language and the sequential organization of activities in the immersion classroom. In Z. Hua, P. Seedhouse & V. Cook (Eds.), Language Learning and Teaching as Social Interaction. Basingstoke, Palgrave Macmillan (pp. 72-87). Basingstike: Palgrave Macmillan.
   
Pekarek Doehler, S., & Müller, G. (2006). Zur Rolle von Linksherausstellungen bei der interaktiven Konstruk-tion von Auflistungen: Linksversetzungen und Pseudo-Clefts im gesprochenen Französischen. In A. Deppermann, R. Fiehler & T. Spranz-Fogasy (Eds.), Grammatik und Interaktion. Untersuchungen zum Zusammenhand von grammatischen Strukturen und Gesprächsprozessen (pp. 245-277). Radolfzell: Verlag für Gesprächsforschung.
   
Pekarek Doehler, S. (2005). De la nature située des compétences en langue. In J. P. Bronckart, E. Bulea & M. Puoliot (Eds.), Repenser l'enseignement des langues : comment identifier et exploiter les compétences (pp. 41-68). Villeneuve d'Ascq: Presses universitaires du Septentrion.
   
Pekarek Doehler, S. (2003). Représentations sociales et apprentissage : situer les représentations sociales dans les activités pratiques. In F. Regnard & E. Cramer (Eds.), Apprendre et enseigner la musique: représentations croisées Paris: L'Harmattan.
   
Mondada, L., & Pekarek Doehler, S. (2003). «Le plurilinguisme en action». In L. Mondada & S. Pekarek Doehler (Eds.), Plurilinguisme - Mehrsprachigkeit - Plurilingualism. Enjeux identitaires, socio-culturels et éducatifs. Festschrift fpour Georges Lüdi (pp. 95-110). Tübingen: Francke.
   
Pekarek Doehler, S. (2002). Formes d'interaction et complexité des tâches discursives dans des activités conversationelles en classe de L2. In F. Cicourel & V. Daniel (Eds.), Discours, action et appropriation des langues (pp. 117-130). Paris: Publications de la Sorbonne nouvelle.
   
Ten Hacken, P., & Pekarek Doehler, S. (2001). Allgemeine Sprachwissenschaft in Basel. In R. Wachter (Ed.), Sprachwissenschaft in Basel 1874-1999 (pp. 104-111). Basel: Schwabe & Co.
   
Pekarek Doehler, S. (2001). Französischlernen innerhalb und ausserhalb der Schule : Untersuchungsvorgehen und Daten. In G. Lüdi, S. Pekarek Doehler & V. Saudan (Eds.), Französischlernen in der Deutschschweiz ? Zur Entwicklung der diskursiven Fähigkeiten innerhalb und ausserhalb der Schule (pp. 61-68). Chur, Zürich: Rüegger.
   
Pekarek Doehler, S. (2001). Kommunikationsfähigkeiten und Sprchpraxis von fortgeschrittenen Französischlernenden : Sekundarstufe II und studientische Mobilität. In G. Lüdi, S. Pekarek Doehler & V. Saudan (Eds.), Französischlernen in der Deutschschweiz ? Zur Entwicklung der diskursiven Fähigkeiten innerhalb und ausserhalb der Schule (pp. 173-256). Chur, Zürich: Rüegger.
   
Pekarek Doehler, S. (2001). Zur mündlichen Diskursfähigkeiten und ihrem Erwerb in der Fremdsprache. In G. Lüdi, S. Pekarek Doehler & V. Saudan (Eds.), Französichlernen in der Deutschweiz ? Zur Entwicklung der discursiven Fähigkeiten innerhalb und ausserhalb der Schule (pp. 39-58). Chur, Zürich: Rüegger.
   
Pekarek Doehler, S. (2001). Referential Processes as Situated Cognition: Pronominal Expressions and the Social Co-Ordination of Talk. In E. Németh (Ed.), Cognition in Language Use : Selected Papers from the 7th International Pragmatics Conference (Vol. 1, pp. 302-316). Antwerp: International Pragmatics Association.
   
Pekarek Doehler, S., & Martinez, P. (2000). Le contact des langues, lorsqu'il croise sur son chemin la didactique.... In P. Martinez & S. Pekarek Doehler (Eds.), La notion de contact de langues en didactiques Fontenay, Saint-Cloud: Editions ENS.
   
Martinez, P., & Pekarek Doehler, S. (2000). Une notion en question. In P. Martinez & S. Pekarek Doehler (Eds.), La notion de contacts de langues en didactique (pp. 9-20). Fontenay, Saint-Cloud: Editions ENS.
   
Pekarek Doehler, S. (2000). Long distance pronominal anaphora : a grammar-in-interaction account. In Proceedings of the Discourse Anaphora and Reference Resolution Conference (DAARC2000) (pp. 185-196). Lancaster: University Centre for Computer Corpus Research on Language Technical Papers.
   
Pekarek Doehler, S. (1999). Linguistic forms and social interaction: Why do we specify referents more than is necessary for their identification ?. In J. Verschueren (Ed.), Pragmatics in 1998 (Vol. 2, pp. 427-447). Antwerp: International Pragmatics Association.
   
Pekarek Doehler, S. (1998). Ritualisation du discours et conditions d'acquisition en classe de L2. In M. Souchon (Ed.), Pratiques discursives et acquisition de langues étrangères (pp. 79-89). Besançon: Université de Franche-Comté.
   
Pekarek Doehler, S. (1997). Images contrastées en classe de français L2: compétences et besoins langagiers des élèves-apprenants. In M. Matthey (Ed.), Les langues et leurs images (pp. 203-210). Neuchâtel: IRDP, AELPL.
   
Egli, M., & Pekarek Doehler, S. (1996). Régulations du discours: des activités mono-et polygérées dans le contexte de l?acquisition langagière. In M. Riegel (Ed.), Sémantique et cognition (pp. 37-62). Strasbourg: Université des Sciences Humaines.
   
Pekarek Doehler, S. (1995). Entre interaction et acquisition: le rôle des représentations en classe de langue étrangère. In S. Pekarek Doehler & G. Lüdi (Eds.), Sémantique et représentations. Contributions au journées de linguistique Strasbourg-Bâle, Bâle (pp. 147-164). Basel: Institute of Romance Languages.
   
Pekarek Doehler, S. (1995). Introduction. In S. Pekarek Doehler & G. Lüdi (Eds.), Sémantique et représentations (pp. ix-x). Basel: Institute of Romance Languages.
   
Journal Articles
Pekarek Doehler, S. (2019). At the interface of grammar and the body. Chais pas ('dunno') as a resource for dealing with lack of recipient response. Research on Language and Social Interaction, 52(4), 1-23.
   
Pekarek Doehler, S. (2018). Elaborations on L2 interactional competence: the development of L2 grammar-for-interaction. Classroom Discourse, 9(1), 3-24.
   
Pekarek Doehler, S., & Pochon-Berger, E. (2018). L2 interactional competence as increased ability for context-sensitive conduct: a longitudinal study of story-openings. Applied Linguistics, 39(4), 555-578.
   
Skogmyr Marian, K., Petitjean, C., & Pekarek Doehler, S. (2017). Le développement de la compétence d'interaction en langue seconde : état des lieux et illustrations empiriques. Revue Française de Linguistique Appliquée, XXII-2, 127-145.
   
Petitjean, C., & Pekarek Doehler, S. (2017). Développements actuels en Analyse Conversationnelle et recherches sur les interactions en français. Revue Française de Linguistique Appliquée, 12(2), 5-14.
   
Lindström, J., Maschler, Y., & Pekarek Doehler, S. (2016). A cross-linguistic perspective on grammar and negative epistemics in talk-in-interaction. Journal of Pragmatics, 106, 72-79.
   
Pekarek Doehler, S. (2016). More than an epistemic hedge: French je sais pas 'I don't know' as a resource for the sequential organization of turns and actions. Journal of Pragmatics, 106, 148-162.
   
Pochon-Berger, E., & Pekarek Doehler, S. (2015). Direct reported speech in storytellings: enacting membership categories and negotiating experiential and epistemic entitlements. Text and Talk, 35 (6), 789-813.
   
Horlacher, A. S., & Pekarek Doehler, S. (2014). ‘Pivotage’ in French talk-in-interaction: on the emergent nature of [clause-NP-clause] pivots. Pragmatics IPrA, 24:3, 593-622.
   
Pekarek Doehler, S., & Horlacher, A. S. (2013). The patching together of pivot-patterns in talk-in-interaction: On ‘double dislocations’ in French. Journal of Pragmatics, 54, 92-108.
   
Pekarek Doehler, S. (2013). Social-interactional approaches tu SLA: A state of the art and some future perspectives. Language, Interaction and Acquisition (LIA), 4(2), 134-160.
   
Fasel Lauzon, V., & Pekarek Doehler, S. (2013). Focus on form as a joint accomplishment: An attempt to bridge the gap between focus on form research and conversation analytic research on SLA. IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 51(4), 323-351.
   
Morel, E., & Pekarek Doehler, S. (2013). Les 'textos' plurilingues: l'alternance codique comme ressource d'affiliation à une communauté globalisée. Revue française de linguistique appliquée, XVIII(2), 29-43.
   
Pekarek Doehler, S., & Stoenica, I. M. (2012). Émergence, temporalité et grammaire-dans-l’interaction : disloquée à gauche et nominativus pendens en français contemporain. Langue Française, 3(175), 111-127.
   
Morel, E., Bucher, C., Pekarek Doehler, S., & Siebenhaar, B. (2012). SMS communication as plurilingual communication. Hybrid language use as a challenge for classical code-switching categories. Linguisticae Investigationes, 35(2), 260-288.
   
Pekarek Doehler, S. (2011). Hallo! Voulez vous lun cher avec moi hüt? Le 'code switching' dans la communication par SMS. Linguistik online, 48(4), 49-70.
   
Bangerter, A., & Pekarek Doehler, S. (2011). Reported speech in conversational storytelling during nursing shift handover meetings. Discourse Processes, 48(3), 183-214.
   
Pekarek Doehler, S., De Stefani, E., & Horlacher, A. S. (2011). The grammar of closings: the use of dislocated constructions as closing initiators in French talk in interaction. Nottingham French Studies, 50(1), 51-76.
   
Bangerter, A., Mayor, E., & Pekarek Doehler, S. (2011). Reported speech in conversational narratives during nursing shift handover meetings. Discourse Processes, 48(3), 183-214.
   
Hellermann, J. ., & Pekarek Doehler, S. (2010). On the contingent nature of language-learning tasks. Classroom Discourse, 1(1), 25-45.
   
Fasel Lauzon, V., Pekarek Doehler, S., Berger, E., & Steinbach Kohler, F. (2009). L'oral? L'oral! Mais comment? Apprendre, enseigner, évaluer l'oral en classe de langue seconde. Babylonia, 9-2009, 41-45.
   
Fasel Lauzon, V., Pekarek Doehler, S., & Berger, E. (2009). Identification et observabilité de la compétence d’interaction: le désaccord comme microcosme interactionnel. Bulletin Suisse de Linguistique Appliquée, 89, 121-142.
   
Fasel Lauzon, V., Berger, E., & Pekarek Doehler, S. (2008). Le débat: dispositif d’enseignement ou forme interactive émergente?. Babylonia, 3-2008, 46-51.
   
Berger, E., Fasel Lauzon, V., Pekarek Doehler, S., & Ziegler, G. (2007). Entre langue-objet et objets de discours: le formatage situé des activités en classe de langue. Actualités psychologiques, 19, 47-53.
   
Pekarek Doehler, S. (2007). L'évaluation des compétences: mythes du langage et défis pour la recherche. Cahiers de l'ILSL, 23, 125-136.
   
Pekarek Doehler, S., Berger, E., Fasel, V., & Ziegler, G. (2007). Entre langue-objet et objets de discours : le formatage situé des activités en classe de langue. Actes du colloque Interaction et Pensée : perspectives dialogiques. Actualités psychologiques(19), 47-53.
   
Pekarek Doehler, S. (2006). Compétence et langage en action. Bulletin suisse de linguistique appliquée(84), 9-45.
   
Pekarek Doehler, S. (2006). "CA for SLA" : Analyse conversationnelle et recherche sur l'acquisition des langues. Revue française de linguistique appliquée, 11(2), 123-137.
   
 
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*Bibliographic citation format : APA5