Login

Publications

Titre  
 
Livres
Rosciano, R. (2017). Chroniques de non-rencontres programmées...ou le travail en groupe. Saarbrucken: Editions Universitaires Européennes..
   
Chapitres de livres
Rosciano, R., & Di Donato, F. (2004). La costruzione giudiziaria tra categorie legali e culturali. In Quaderni del dipartimento di filosofia del diritto, Università di Diritto. (pp. 1-10). Napoli: Università de Napoli Federico II.
   
Rosciano, R., Iannaccone, A., & Ghodbane, I. (2004). La « ricerca del significato » nel contesto universitario, il mestiere di studente. In . T. Mannarini, . A. Perucca , & . S. Salvatore (Eds.) Quale psicologia per la scuola del futuro?. (pp. 37-57). Roma: Edizioni Carlo Amore.
   
Articles de périodiques
Rosciano, R., & Di Donato, F. (2010). La costruzione giudiziaria tra categorie legali e culturali. Note a margine di Minding the Law di Anthony G. Amsterdam e Jerome S. Bruner ISLL Italian Society for Law and Literature,. http://www.lawandliterature.org/index.php?channel=PAPERS-REVIEWS, 1-10.
   
Rosciano, R. (2009). É mio! -No, è mio! - perché a volte è cosi' difficile giocare insieme». Ambienteinfanzia(5), 59-62.
   
Rosciano, R. (2009). Genitori e educatori al nido: difficoltà e possibilità di comunicazione reciproca. Infanzia(1), 32-35.
   
Rosciano, R. (2008). Le partage des jouets en crèche, une question de propriété?. Cahiers de Psychologie(43), 17-32.
   
Rosciano, R. (2008). È mio e non si tocca! ... Ma come è difficile separarlo dalla sua "copertina di Linus"! Percorso di vita dell'oggetto transizionale nello sviluppo psicoaffettivo del bambino. Infanzia(5), 350-353.
   
Rosciano, R., Iannaccone, A., & Ghodbane, I. (2005). La transizione dalla scuola secondaria all'università, la ricerca del significato nel mestiere di studente. Psicologia scolastica,, 3(2), 133-169.
   
Actes de congrès
Rosciano, R. (2011, 15 September). L’objet possédé dans la vie enfantine:Instrument culturel de développement personnel et social. Paper presented at EECERA, Genève.
   
Rosciano, R. (2011, 6 September). Development in taking possession: from conventional object use to cherished personal possessions. Paper presented at ISCAR, Rome.
   
Rosciano, R. (2008). Méthodes mixtes pour l'analyse des pratiques de propriété chez les petits enfants en crèche. De l'observation sur le terrain à l'élaboration de catégories pour l'analyse des vidéos ». Paper presented at VISA, Lyon.
   
Rosciano, R. (2007, 15 June). Children's ownership in practices. A descriptive study on emergence of possessive behaviour in infancy. Paper presented at IV Nordic Conference on Cultural and Activity Research (ISCAR), Oslo.
   
Rosciano, R. (2007, 29 August). Teaching to Share, Learning to Own. Paper presented at 17th EECERA Annual Conference "Exploring Vygotsky's Ideas. Crossing Borders"., Prague.
   
Rosciano, R. (2007, 21 August). Sense of Ownership in Child´s Experience. Paper presented at 13th European Conference on Developmental Psychology, Jena.
   
Rosciano, R., Iannaccone, A., Ghodbane, I., & Marsico, G. (2006, 28 September). Il mestiere di studente. Reti relazionali, prosocialità e successo universitario. Paper presented at VII Convegno Nazionale SIPSA «Promuovere benessere con persone gruppi comunità», Cesena.
   
 
Page 1 de 1
*Format bibliographique : APA5